Cukr: bílý jed, nebo přirozený konzervant?

Ne, v žádném případě nechceme tímto článkem nabádat a povzbuzovat ke zvýšené konzumaci cukru a sladkých výrobků. Jsme si dobře vědomi nežádoucích účinků nadměrného požívání cukru ve všech jeho podobách, sami jsme zastánci zdravé a vyrovnané stravy, bez jakýchkoli extrémů.

Právě proto se věnujeme výrobě bylinných sirupů na bázi cukerného roztoku a používáme nezávadný, povolený konzervant (sorban draselný), a to jen proto, abychom zachovali pozitivní účinky bylin na lidský organismus. Tyto sirupy totiž obsahují za studena macerované byliny a jejich účinek není zničen převařením. Právě cukr jakožto přirozený konzervant umožňuje zachovat v bylinách nejvyšší množství aktivních látek. Tuto funkci další alternativní sladidla nemají. Pokusy o slazení stévií a dalšími sladidly skončily buď explozí várky sirupů se stévií, nepoživatelností kvůli nepřijatelně změněné chuti, či kalkulací naprosto bizarní ceny a nejčastěji kombinací těchto alternativ.

Užívání doporučené denní dávky v podobě dvou polévkových lžic sirupu je menší zlo než slazení nezdravými umělými sladidly, fruktózou a dalšími sladidly. Pozitivní účinky našich bylinných sirupů dalece převyšují negativní krátkodobé mírné zvýšeni glykemického indexu.

Denní dávka jednoduchých cukrů by měla tvořit maximálně 10 % celkového příjmu sacharidů. Proto když se budete řídit následujícími pravidly, není důvod se na Káju, Lízu a další sirupy Herbally* dívat s obavami.

 

• Pijte především neslazené čaje a obyčejnou vodu.
• Omezte nakupování jakýchkoliv sladkostí (polotovarů), a takto hned významně snížíte množství konzumovaných sladidel.
• Při vaření a pečení doma omezujte množství sladidel v receptech.
• Vyhýbejte se umělým sladidlům.
• Pokud budete dodržovat výše uvedená pravidla, zůstaňte v klidu. I sladká chuť je přirozená a její uspokojování v přiměřených mírách je v pořádku.

*Upozorňujeme, že sirupy Herbally nejsou vhodné pro diabetiky. Pečlivě čtěte informace na krabičce!